Centos 7 Otomatik İp alma ayarı [Minimal installation]

Selamlar,

Centos 7 kurarken networkü enable yapmayı unutanlar derneği başkanı olarak bu gaflete düşen arkadaşların yüreğine bir miktar su  serpmek için yazıyorum.

Kurulumda seçmediniz makineniz kuruldu gitti gui’de yok diyelim.

Centos 6 olsa /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0 içine girip onboot=yes yapıp reboot çakınca mis gibi ipnizi alıyodunuz ama centos 7 de öyle değil dikkati buraya verin anlatıyorum.

Geldik konsola yazdık “nmcli d”. çıktınız da eth0 yerin — yazıyorsa hayırlı işler doğru yazıdasınız.

Screenshot_1

Şimdi yazalım “nmtui” sonra enter aşağıdaki gibi mavi bi ekran gelecek korkmayın bu dost canlısı bi mavi ekran 😀
Edit a conneciton diyelim

Screenshot_2

birden fazla olabilir hangisi ise onu  seçin enterla devam

Screenshot_3

böyle güzide bir pencere gelecek. burda automatic olanlar otomatik gelir olaki gelmedi otomatik yapın. automatically connecet’in başında x olmaz oraya gelip boşluk tuşuyla işaretleyin. sonra ok diyip bu ekranlarda çıkıp terminale dönün.
Screenshot_4

Terminale dönünce "service network restart" komutunu çalıştırın sonra
ip addr ile ip alıp almadığınza bakın.
Cheers!

Yayınlayan

-Ömer

Büyük bir şirkette sistem güvenliği üzerine çalışıyorum kafama göre takılıyorum kendimi süslü bir şekilde anlatmak istemiyorum mütevazilikten değil koca evrende ufak bir canlıyız büyüklüğümüz kime silah, et, araba, dağlar, bilgisayar vs gibi şeyleri seviyorum birazda geziyorum o kadar işte :)

Yorum bırakın