Centos 7 üzerinde Plex Media Server Kurulumu

 

uzun bir aradan sonra merhaba

haftasonu kriket oynarken sektörden biriyle tanıştım bir hastane grubunda bt personeli. hastanedeki tv’lerde merkezi bir akış için bir uygulama arıyor benimde aklıma plex geldi. daha önce kurmuştum ama kullanmamıştım bir arkadaşım için kurmuştum oldukça memnun olduğunu söylemişti. kurulum çok basit hali hazırda yine bir centos 7 bizim için yeterli. yeteri kadar depolama alanı verdiğinizden emin olun.

bu arada plex server’ı araştırmanızı  öneririm ilginizi çekecektir.

nano /etc/yum.repos.d/plex.repo ile repoyu ekleyelim.

yum install plexmediaserver -y komutu ile kuralum -y parametresini çok severim benim yerime evet diyerek kurulma devam ederken bende o sırada kendime bir çay alayım
Kurulum tamamsa start edelim ve enable
sudo systemctl start plexmediaserver.service
sudo systemctl enable plexmediaserver.service

çalıştığını kontrol edelim
sudo systemctl status plexmediaserver
Active: active (running) since Sat 2018-07-21 22:22:22 UTC; 12s ago1

her şey yolunda görünüyorsa devam edebiliriz.. selinux açık mı? eğer açıksa ve kapatmayakcanız plex için bir kaç ayar yapmamız gerekli.

nano /etc/firewalld/services/plexmediaserver.xml girin alttaki yapıştırın ve kaydedip çıkın.

<?xml version=”1.0″ encoding=”utf-8″?>
<service version=”1.0″>
<short>plexmediaserver</short>
<description>Plex TV Media Server</description>
<port port=”1900″ protocol=”udp”/>
<port port=”5353″ protocol=”udp”/>
<port port=”32400″ protocol=”tcp”/>
<port port=”32410″ protocol=”udp”/>
<port port=”32412″ protocol=”udp”/>
<port port=”32413″ protocol=”udp”/>
<port port=”32414″ protocol=”udp”/>
<port port=”32469″ protocol=”tcp”/>
</service>

sonrada;

sudo firewall-cmd –add-service=plexmediaserver –permanent
sudo firewall-cmd –reload

şimdi bir dayraktöri oluşturalım.

sudo mkdir -p /opt/plexmedia/{movies,series}

sudo chown -R plex: /opt/plexmedia owner’lığı alın
http://ip:32400/web ‘e erişmeyi deneyin dış bir pc’den eğer ulaşabiliyorsanız her şey tamamdır.
Screenshot_6

Yayınlayan

-Ömer

Büyük bir şirkette sistem güvenliği üzerine çalışıyorum kafama göre takılıyorum kendimi süslü bir şekilde anlatmak istemiyorum mütevazilikten değil koca evrende ufak bir canlıyız büyüklüğümüz kime silah, et, araba, dağlar, bilgisayar vs gibi şeyleri seviyorum birazda geziyorum o kadar işte :)

Yorum bırakın