Azure üzerindeki sanal Linux makineye SSH ile bağlanmak

Hi.

Evvelki yazıda sanal makineyi oluşturup ayağa kaldırmıştık. Bu yazıda SSH key ile nasıl bağlancağımızı anlatacağım.

Putty bilgisayarınızda kurulu ise Putty Key Generator’da vardır. (Bulamadıysanız program filesdaki klasörün içinde)

Yeni bir key generate edin farenizi oynattığınız sürece işlem devam edecektir.

Bittikten “Save public key” diyin.
Hem yan butondan “Save private key” ile bir tane daha kaydedin.

Screenshot_5

Şimdi ayarları yapalım otomatik bağlanması için. İsim farazi kendine göre belirlemenizde hiç bir sakınca yok. İp adresi Azure makinemize tıkladıktan sonra bağlan kısmında yazan ip adresi.

Screenshot_1

Data kısmında login olurken kullancağınız user namei yazın.
Screenshot_2
Ppk uzantılı keyimizi burada gösteriyoruz.
Screenshot_3
Sanal makinenize tıklayın, Reset password kısmından ssh ortak anahtarını sıfırla deyin.
user name yazdıktan sonra, ilk kaydedetiğimiz keyi buraya yazıcaz, zaten ppk uzantılı keyi buraya kopyaladığımızda kabül etmeyecek öbür keyi not defteri ile açıp buraya kopyalayın. Yeşil tiki gördükten sonra kaydedin. Ardından bağlanmayı deneyin.

Screenshot_4Screenshot_6

Başarılı bir şekilde bağlandım.

Cheerss  -Ömer

Yayınlayan

-Ömer

Büyük bir şirkette sistem güvenliği üzerine çalışıyorum kafama göre takılıyorum kendimi süslü bir şekilde anlatmak istemiyorum mütevazilikten değil koca evrende ufak bir canlıyız büyüklüğümüz kime silah, et, araba, dağlar, bilgisayar vs gibi şeyleri seviyorum birazda geziyorum o kadar işte :)

Yorum bırakın