Azure üzerine sanal bir Ubuntu makine oluşturma

Selamlar,

Her ne kadar basit olsa da hem başlangıç için hem bilmeyenler hemde devamı için basitçe anlatacağım.

Hesabınız ve krediniz var ise makine oluşturmamanız için hiç bir engel yok. Bir çok distro/ dağıtım var yenilerinin eklenceğine eminim.

 

Screenshot_1Screenshot_2

 

Bu kısım önemli, ad sanal makinenizin ismi olacak hem portalda görünen adı hemde bilgisayarın hostname’i olacak.
Disk türü size kalmış ssd kredinizi daha çok tüketecektir.
Kimlik doğrulamayı password seçin ssh anahtar ile bağlanmayı göstereceğim.

Screenshot_3

 

Burada ücreti mukabilinde sanal makinenizin donanımını seçiyorsunuz.Screenshot_4

Benim gibi kuvvetli network bilginiz yoksa burayı bu şekilde bırakmanız işinize yarayacaktır.

Screenshot_5Screenshot_6

Yukardaki gibi özetten sonra tamamlayın 3-4 dakika içinde sanal makineniz oluşup ayağa kalkacak çok pratik kredi kısmına gelirsek günlük 3-4 liralık bir tüketimi var şu donanım ile elektrik vs gibi masrafları düşünürsek bedava.

Screenshot_7

Makinenize bağlanmak için tıklayın bağlan kısmında ip adresiniz yazıyor. User name ve passwordü bir kaç adım önce belirlemiştik. Bilgileri girip makinamıza erişiyoruz.Screenshot_8Screenshot_9

 

Yayınlayan

-Ömer

Büyük bir şirkette sistem güvenliği üzerine çalışıyorum kafama göre takılıyorum kendimi süslü bir şekilde anlatmak istemiyorum mütevazilikten değil koca evrende ufak bir canlıyız büyüklüğümüz kime silah, et, araba, dağlar, bilgisayar vs gibi şeyleri seviyorum birazda geziyorum o kadar işte :)

Yorum bırakın